Veszprém rali: ez csak a kezdet

Az első feladat: áthajtani a trükkös, becsapós, mély tócsákon nagyobb veszteség nélkül. A második: ezt a lehető leggyorsabban megtenni, úgy, hogy a látási viszonyok meglehetősen korlátozottak a sáros szélvédő miatt. A harmadik: valahogy átlendülni azon, hogy az autó alacsony fordulatszám-tartományban gyengének tűnik.

Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a Turán Frigyes, Zsiros Gábor (Peugeot 208 T16 R5) kettős számára az utóbbit volt a legnehezebb megoldani a Veszprém-rali első napján. Mert a tesztek alapján egyáltalán nem erre számítottak a fiúk.

?Az első szakaszon két, a kanyar belső ívén lévő víztócsa is megtréfált minket, alig láttam valamit, a víz kikapta a kezemből a kormányt és keresztbe fordította a Peugeot-t ? mondta Turán Frici, aki azt is elárulta, nem működött az ablakmosó, ezért nem látott. De nem ez volt az oka annak, hogy a saját magától elvártnál hátrébbról, a hetedik helyről várja a folytatást a Peugeot 208 T16 R5-össel autózó páros. ? Egyelőre nem tudjuk, mi az oka annak, hogy nagyok a különbségek a riválisokhoz képest, de a csapat dolgozik a megoldáson, turbót cserélünk, talán ez segít, mert egyelőre alacsony fordulatszámon gyengének tűnik. De nincs veszve semmi, ez csak a kezdet, a verseny zöme hátravan.?

Nyilván mindenki rákérdezett a navigátor, Zsiros Gábor állapotára is, aki egy hétközi teszten (nem Turán Fricivel és nem a saját autójukkal) bukott, és hatalmas monokli éktelenkedik a bevérzett jobb szeme alatt, arról nem beszélve, hogy a hátát is speciális tapasszal rögzítették, hogy ne fájjon. A sérülések azonban a pilótája szerint semmiben sem hátráltatták, mint Turán Frici mondta, kemény fából faragták a navigátort, egy ilyen apróság nem zökkentheti ki.

?A szörnyű kinézetem ellenére jól vagyok, sőt, ez egy új karrier kezdete lehet, az egyik beíróban ugyanis felajánlottak egy szerepet valami horror-filmben, de nem fogadtam el. A viccet félretéve a bevérzett szemem és a fájó hátam szerencsére nem hátráltatott semmiben sem, azt jobban fájlalom, hogy nem úgy állunk, ahogy szeretnénk? ? nyilatkozta Zsiros Gábor.
A Veszprém-rali vasárnap 7 gyorsasági szakasszal ér véget.

21. VESZPRÉM-RALI, AZ OB 3. FUTAMA

Abszolút sorrend 2 gyorsasági szakasz után: 1. Botka Dávid, Mihalik Péter (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 23:10.8, 2. Krózser, Papp (MHH Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 8.0 másodperc hátrány, 3. Herczig, Bacigal (Skoda Rally Team Hungária, Skoda Fabia S2000) 10.0 mp h., ?7. Turán, Zsiros (Turán Motorsport, Peugeot 208 T16 R5) 26.0 mp h.